szombat, június 06, 2009

mediterrán paradicsomleves

DSC03872 tegnap este egy kedves barátom jött vacsorázni. még spárga-szezon lévén nem kellett a föételen sokat gondolkodni. még a múlt hétvégéröl maradt jó sok paradicsom a hütöben, míg a bazsalikom a konyhaablakban hatalmasra nött – így az alap-összetevök adva voltak. mivel tegnap különösen hüvösre fordult az idö (még a fütést is bekapcsoltam), jól esett valami meleget enni.   

hozzávalók:

2 ek olívaolaj

1 hagyma

2-4 szál zeller

1 répa

7,5 dl zöldség alaplé

2 tk cukor

1,5 dl fehérbor

oregánó, bazsalikom, só, zöldbors,

50 dkg paradicsom (héjától megszabadítva)

DSC04041

elöször a paradicsomok héját a felsörészén keresztbe bevágtam, egy tálba tettem és leöntöttem öket forrásban lévö (!) vízzel. a tálat lefedtem és 2-3 percig állni hagytam. ezután a paradicsom héját egy kis ügyességgel (forró!) gyorsan lehúzogattam.

az apróra vágott hagymát, zellerszárat  és répát az olívaolajon alacsony tüzön kicsit megpirítottam/ megpuhítottam, majd hozzáadtam a cukrot és a  paradicsomot. felöntöttem alaplével és fehérborral, beletettem néhány szál oregánót, bazsalikomot és a zellerleveleit, majd 20 percig alacsony tüzön lefedve föztem, majd botmixerrel pürésítettem. egy kevés sóval, zöldborssal ízesítettem.

DSC04063

folyt.köv.

0 valaki mondja meg/ komment: