hétfő, június 01, 2009

banános muffin

DSC03736

megint úgy adódott, hogy 2 csak kicsit barna banán várt sorsa beteljesedésére. úgy tünik másonál is gyakran elöfordul ilyesmi, mert tele az internet banános süteményekkel. a receptek nagyrésze úgy kezdödik, hogy: “maradék túlérett banán hasznosítására”. meg hogy milyen jó muffint sütni, mindenki szereti. nos én bármilyen népszerütlen is vállalom, hogy nem szeretem a muffint. nekem egy muffin mindig olyan nagy és tömény szokott lenni. tehetek én bele akármit.

így aztán nem is szoktam gyakran sütni. néha aztám rámjön, hogy van egy muffin-sütöformám, (tulajdonképpen kettö: a második olyan édes kis mini-muffinokat süt) meg egy muffin-könyvem is – kár lenne értük, ha sose használnám öket. mondjuk most sem a könyvet használtam, az 50 receptböl csak egy volt banános, de az valami miatt nem tetszett. így aztán interneten böngésztem és ezt találtam. külön szimpatikus volt benne, hogy tojásfehérje (!!) kell hozzá. ha tudtam volna reggel, hogy tojásfehérjére lesz szükségem, elöhalásztam volna a mélyhütöböl egy tojásfehérjés csomagocskát, amit különben pár hónap leteltével úgy is kidobok majd. a változatossák kedvéért így ma 2 tojássárgája vándorolt a mélyhütöbe. a receptet egy az egyben átvettem, de mivel volt egy kis maradék étcsokoládém, azt is beletettem.

hozzávalók:

DSC037061 csésze teljes kiőrlésű liszt
2 tk sütőpor
1/2 tk szódabikarbóna
1 csésze zabpehely
2 tojásfehérje
1 1/2 tk vanília eszencia
1/4 tk mandula eszencia
1/4 csésze juharszirup
2 ek tej
2 ek olaj
1 csésze banán pürézve (kb. 2db)
10 dkg olvasztott étcsokoládé
összekevertem a lisztet, sütőport, szódabikarbónát és a zabpelyhet egy tálban.  egy másikban összekevertem a tojásfehérjéket, juharszirupot, tejet, olajat, két fele eszenciát és a banánt. hozzáadtam a felolvasztott és kicsit lehütött étcsokoládét. ezt a masszát a száraz dolgokhoz öntöttem és éppen, hogy összekevertem.  mini-muffin formában 170 fokon 15 percig sütöttem:

DSC03762

0 valaki mondja meg/ komment: