vasárnap, május 31, 2009

madárbegy-saláta

DSC03727tegnap egy kedves barátnömtöl kaptam nagyon finom (csak kicsit megkésett) születésnapi gasztro-ajándékokat, amelyek februártól vártak átadásra. örültem is, hogy még nem járt le a szavatosságuk. ezek voltak: egy üveg nagyon jó ízü és illatú olivaolaj, egy üveg francia bazsalikomos champagne-ardenne-borecet és egy narancsos balzsamecet. egyrészt nagyon kíváncsi voltam, másrészt ma este grillezni készülünk (kivételesen itt van nagyon jó idö, sokkal jobb mint otthon: 27 fok!), így jót tesz a vonalaknak, ha délben csak egy kis salátában tozódunk. 

DSC03731 személyenként egy nagy marék madárbegy-salátát mostam meg. ami nem kis kihívás volt. nam tudom, más hogy van vele, nekem mindig recseg a fogam alatt a finom friss madárbegy-saláta. pedig már ezerféle módon próbálkoztam: folyóvízben, egyesével átmosni, letörölgetni, állóvízben átmosni – ma ez utóbbi aránylag jól müködött, csak néhe ropogott a saláta. került még bele: paradicsom, retek, friss mungóbab—csíra és zsázsa. a végén sóztam, zöldborsot tekertem rá, öntöttem rá egy kevés bazsalikomos borecetet és finom olívaolajat:

DSC03730

1 valaki mondja meg/ komment:

Vesta írta...

Írigylem a salátátokat is és a jó időtöket is :)