vasárnap, május 03, 2009

spárga tarhonyával

DSC02507

nagyon szeretem a spárgát, de nem igazán vagyok nyitott új receptek terén. ha spárga, legyen fehér, újburgonyával, füstölt sonkával és vajban pirított zsemlemorzsával. hiába na, nekem ez a tökéletes kombináció. spárga-szezonban akár hetente (többször) is. szerencsésnek mondhatom magam, hogy a párom is így gondolja és nem panaszkodik. ehhez képest az idén nagyon vállalkozó szellemü kezdek lenni. ez már a második receptem (az elsö itt) , amelyik valami teljesen más spárgás étel. chili & vanília zöldpárgás tarhonyájás receptjét olvasva gondoltam, ezt biztosan ki fogom majd próbálni. a hét elején éppen úgy adódott, hogy volt egy csomag fehérspárgám. olyan egyszerü és olyan, de olyan finom volt, hogy ma meg kellett ismételjem. nálunk is egy szempillantás alatt szezonális kedvenc lett. ma zöld spárgából készítettem. így is finom lett, de azért nekem (nekünlk) mégis csak a fehérspárga a kedvencem(ünk). persze a zöldnek sokkal szebb színe van. a fehéret pedig feldobtam néhány levél zsályával.

DSC02513

hozzávalók (2 nagy adag)
15 dkg tarhonya (bolti)

5 dkg füstölt szalonna/ bacon felkockázva/ csíkokra vágva
1 közepes fej hagyma apróra vágva
50 dkg csomag zöld-/ fehérspárga
1 maréknyi reszelt parmezán
só, bors, olaj, 0,5 dl fehérbor, zsálya

egy kevés olajon megpirítom a felkockázott szalonnát, a zsírjában megfuttatom a hagymát, hozzáadom a tarhonyát, erős lángon átpirítom. felöntöm 4dl vízzel, sózom, borsozom, majd addig főzöm, amíg a tarhonya megpuhul, kb. 15-20 perc. a végefelé hozzáöntök 0,5 dl száraz fehérbort. ha a végére nem főtt el az összes folyadék, fedő nélkül, erős lángos főzöm, elpárologtatom.

a főzési idő alatt előkészítem a spárgát: legalsó, esetlegesen fás részét eltávolítjuk, meghámozzuk ( a zöldnek csak az alsó 1/3 részét). a spárgafejeket levágom (kb. 3-4 cm), a spárga szárát kb. 2cm vastagra felkarikázom. amikor a tarhonya megpuhult, a legvégén hozzáadom a spárgakarikákat és fejeket. fedő alatt 3-5 percig alacsony lángon főzöm . fontos, hogy a spárga enyhén ropogjon, semmiképpen ne főjön szét, éppen csak az étel saját gőze átmelegítse. a legeslegvvégén hozzákevertem egy fél marék zsályát és lefedve a kikapcsolt tüzhelyen 2 percig állni hagyom. tálaláskor megszórom reszelt parmezánnal:

zöldspárga:

DSC02520

fehérspárga:

DSC02357

0 valaki mondja meg/ komment: