kedd, április 28, 2009

radicchio - másodszor

a tegnapiak után már sejtettem, hogy a radicchióban még sok fantázia rejlik, így tovább keresgélve ráakadtam erre az izgalmas receptre és olvasásakor már tudtam, hogy nagyon jó lesz. az csak a fözés során derült ki, hogy a szép vöröses-lilás szín a sült sonkacsíkokban ismétlödik majd.   

DSC02232 

hozzávalók 2 személyre:

2 közepes méretü raddichio (kb. 40 dkg)

1 kis fej hagyma

4 szelet sonka/ bacon/ szalonna

só, 1 tk cukor, frissen tekert bors,  1/2 citrom leve

mialatt a szalonnát/ sonkát egy nagyobb serpenyöben megpirítom, majd rádobom az apróra vágott hagymát és kicsit megdinsztelem, levágom a raddichio külsö leveleit (csak azokat szedem le, amelyek nem szépek) egészben megmosom, kettévágom, a vágott részre ráöntök egy kanálnyi citromlevet, sózom, borsom, egy picit cukrozom.

a füszerezett raddichio feleket beleteszem a szalonnás-hagymás serpenyöbe és lefedve 4-6 percig párolom, hogy ne égjen oda, lehett hozzáadni 2-3 evökanálnyi vizet.

DSC02236

a szószhoz egy kevés világos rántást készítek: felolvasztok 5 dkg vajat, rászórok 1 ek lisztet, kicsit pirítom, majd felengedem 2-3 dl víz és tej keverékével. 5 percig lassú tüzön fözöm és kevergetem, majd beleszórok  5 dkg reszelt sajtot (a legjobb valamilyen  igazán karakteres sajt: appenzeller, gorgonzola stb.). egy kevés sóval, borssal ízesítem.

fött rizzsel és friss petrezselyemmel megszórva tálaltam:

DSC02242

0 valaki mondja meg/ komment: