szerda, április 15, 2009

spárga leveles tésztában

kíváló lehetöség néhány szál megmaradt spárga hasznosítására és gyors esti vacsora elkészítésére. mint például tegnap este, amikor szomszéd-asszonnyommal futottunk össze a lépcsöházban:

ö:  – épp kérdezni akartalak, van- e kedved inni velem egy pohár bort a frissen meszelt erkélyemen?

én: – épp kérdezni akartalak, hogy megnézhetem-e a frissen meszelt erkélyedet és hogy vacsoráztál-e már?

ö: – persze. (mármint erkély) még nem (mármint vacsora).

én: – jó, akkor kb. 40 perc múlva jövök.

DSC01981

a 40 perc alatt elöhalásztam a hütöböl

1 csomag leveles tésztát (darabjait kettévágtam kb. 8x8cm-es lapokat kapva)

6 szál  (levesnek félretett) spárgát (ezeket is félbevágtam)

3 (maradék) sonkaszeletet, amelyeket annyi darabra vágtam, ahány spárgafelem volt

(a matematikai feladat helyes megoldása: 12)

és  (a vastartalék, újabban mindig van a hütöben) pesztót.

mialatt a sütö bemelegedett, megkentem a leveles tésztalapokat egy kevés pesztóval, rátettem egy-egy  sonkába  csavart spárgát és feltekertem a tésztát. 30 percig sütöttem.

DSC01967

az erkély szép volt (már amennyire ezt a gyertyafénynél meg tudtam ítélni). a spárgás tészták pedig nagyon finomak voltak. a bor is jól esett hozzá.

0 valaki mondja meg/ komment: