szombat, augusztus 08, 2009

sajtos-sonkás omlett deluxe

mr. ma délután egy evezös túrára ment, amely egy grilles estébe torkollik majd. mivel nem szoktam pontosan 12-re ebédet fözni (pláne, ha hétvégén elég késön reggelizünk, mint pl. ma), azon gondolkoztam, mit is tálalhatnék délre, ami gyorsan is megvan, és ráadásul ki is tart a grillvacsoráig. halvány gözöm sincs, hogy jutott eszembe az omlett. szerintem legalább tíz éve nem csináltam, elötte se sürün. gyerekkoromban reggelire ettünk néha és bár nem vagyok kifejezetten tojásrajongó, csak jó emlékeim vannak róla.  igaz én csakis sajttal (trapistasajt apró kockákra vágva, hogy olyan jó folyós legyen)  és sonkával tudom elképzelni.

DSC09486

hozzávalók 2 személyre

(€ 5,93 inkl. 2 zsemle)

5 tojás (€ 0,90)

2 szál zöld hagyma (€ 0,20)

4 db szárított paradicsom (€ 0,10)

3 szelet fött sonka (€ 0,45)

10 dkg cheddar (€ 2,29 – bármilyen más sajt is jó)

5 dkg vaj (€ 0,20)

petrezselyemzöld, bors, örölt paprika

a gyors salátához:  3 paradicsom (€ 0,50) és egy uborka (€0,69), 2 ek olívaolaj, 1 ek borecet, só, bors

DSC09483 2 dkg vajon 2 perc alatt megfuttatom a karikákra vágott zöldhagymát és a felkockázott sonkát, majd hozzáadom az apróra vágott szárított paradicsomot. a tojásokat egy villával lazán felverem, belekeverem a sonkát, zöldhagymát, paradicsomot és a felkockázott sajtot. borsozom és paprikázom, majd visszaöntöm a serpenyöbe, amelybe elözöleg beletettem a maradék vajat. kb 5 perc alatt készre sütöm. aki nagyon bátor (vagy aki tudja), az egyszer megfordíthatja közben az omlettet. sózni csak az asztalnál (kóstolás után) sózzuk, mert a sonka, szárított paradicsom és a sajt is elég sósak.    

a salátához csak felkockázom az uborkát és a paradicsomoot, öntök rá egy kevés olajat, ecetet, sózom, borsozom. épp elkészül, míg megsül az omlett.

2 valaki mondja meg/ komment:

jusztis írta...

Tényleg deluxe :) Még finomabb, ha a tojásfehérjét habbá verve adod hozzá.

murok marci írta...

eredetileg úgy készült volna, csak már így is kifutottam az idöböl.