kedd, augusztus 04, 2009

a tökéletes saláta: cézár saláta

nincs finomabb nyári vacsora egy jól sikerült salátánál. szerencsére ezen a téren nem vagyunk válogatósak: egy finom zöldalapú saláta mindig jöhet.  az esetek 90 %-ában a saláta véletlenszerüen abból áll össze, ami éppen itthon van. nem is szoktam salátarecepteket böngészni elötte: apróra vágom a hütö kincseit, összerázom egy lekvárosüvegben az öntet hozzávalóit. ezalatt éppen megpirul egy marokra való olajos mag. ha flancolunk, parmezán is kerül a tetejére.

DSC09430

pár napja olvastam a cézár salátáról és azóta ott keringett a fejemben. nekem a cézár saláta eddig csak annyit jelentett, hogy van benne római saláta, kruton  és parmezán.  a büvös szakácstól tudom, hogy ez ennél sokkal több. persze miután ma este a munkából hazakerekeztem nem volt kedvem a neten keresgélni. így inkább szakácskönyvben  így nagyon megörültkeresgettem  és nagyon megörültem, amikor végre a tizedikben ezt a (nekem autentikusnak tünö)  receptet találtam. lévén benne szardella és lágy tojás – ennyi maradt még meg a büvös szakács olvasatakor.

DSC09429én így készítettem 2 személyre: 2 római salátát 2 cm-es csíkokra vágtam. ezalatt megpirítottam és apróra tördeltem 4 szelet bacont. a maradék zsiradékhoz 2 evökanál olívaolajat öntöttem, amelyen 2 cikk fokhagymát kicsit megpirítottam, majd beledobtam 2 szelet 1x1 cm-esre vágott kenyeret –így készült el a házi kruton.

az öntet hozzávalóit nagyon alaposan egy mini-habverövel kevertem össze: 8  ek olívaolaj, 2 apróra vágott szardellafilé, 4 ek citromlé, egy  lágy tojás (1 percig föztem) – ha lett volna worcester-szószom azt is tettem volna bele, így maradt egy csipet csili és gyömbér, só és ízlés szerint só. utóbbival érdemes vigyázni, mert a szardella is elég sós.

a római salátát óvatosan összekevertem a baconnal, ráöntöttem a dresszinget és megszórtam a krutonnal és parmezán- forgáccsal. a nyáresti 24 °C-fokban egy pohár behütött szürke barát kíséretében ez maga a tökéletes saláta! vigyáznunk is kellett, nehogy hívatlan vendégek belekóstoljanak:

DSC09436

0 valaki mondja meg/ komment: