vasárnap, augusztus 16, 2009

joghurtos jégkrém

még nem hevertem ki a fagyigéppel kapcsolatos kudarcot. ha már fagyigép nincs, lett leárazott jégkrém-készítö szilikonos forma. ízbolygónál láttam egy joghurtos jégkrém-receptet, amelyet kipróbálásra alkalmasnak találtam. annál is inkább, mert minden hozzávaló volt itthon:IMG_0479 hozzávalók (6 adag, ár: ca. € 1,20)

1,5 kis pohár natúr joghurt
2-3 tk méz (ìzlés szerint)
1/2-1 lime (ízlés szerint) 
1-2 ek gyümölcsszörp
valamilyen gyümölcs (nálam eper volt)
jégkrémkészítő forma

a joghurtot összekevertem a lime levével és 1 tk mézzel, majd a formákba adagoltam a kb. harmadát és meglöttyintettem   gyümölcsszörppel. a maradék joghurtot összeturmixoltam a gyümölccsel. édesítettem mézzel, savanyítottam egy kis  lime lével, majd elosztottam a jégkrémformákban. belenyomkodtam a pálcikát és betettem a fagyasztóba. nálam  sajnos egy óra múlva még nem fagyott meg eléggé. így elfelejtkeztem róla, és csak egy héttel késöbb jutott újra eszembe. így legalább jól meg fagyott. a lányoknak tutira ízleni fog.

van valakinek egy jó tippje, hogyan lehet könnyen kiszedni a formából?? én legalább öt percig szerencsétlenkedtem vele…

IMG_0481

2 valaki mondja meg/ komment:

jusztis írta...

Ha az alját forró vízbe mártod, akkor könnyen kijön a formából.
Hol lehet szilikonos formát venni? Nekem kuglóformám volt, de csúnya lett az első sütés után :( Bebarnult.

murok marci írta...

a forró vizen gondolkoztam, csak féltem, hogy vagy nagyon megolvad, vagy az összes kiesik. a szilikonos formát egy háztartási boltban vettem.