szombat, július 11, 2009

XXVI. VKF!!! nyári elöétel Nr.2: töltött újkrumpli

sokat gondolkoztam rajta, hogy feltegyem-e ezt a receptet, mert szerintem a krumpli valahogy nem tartozik a tipikus nyári ételekhez. de mivel egyrészt újkrumplival készült, másrészt nyáron találtam ki (igen, saját kreálmány), harmadrészt egy igazi nyári madárbegy-salátával ettük,  negyedrészt pedig csak annyi készült belöle, amennyi 4 embernek elöételként szolgált,  úgy döntöttem, hogy mindenezen kritériumok teljesítése feljogosítja arra, hogy itt szerepelhessen. nagyon remélem, hogy a forduló gazdasszonya, vesta, sem talál majd kivetnivalót benne. 

2. töltött újkrumpli

DSC05931

az úgy kezdödött, hogy maradt egy kevés maradék rizs a töltött padlizsánból. lehetne pl. készíteni maradék rizottóból is,  én most idemásolom a vonatkozó receptleírásomat:

megpirítottam egy nagy fej hagymát olívaolajon, hozzáadtam a darálthúst és fokhagymát, sóztam, borsoztam, paprikáztam. amikor a hús  megpirult rátettem  a sürített paradicsomot és tovább pírítottam (ha kicsit száraznak tünt, öntettem hozzá egy kevés vizet), majd a padliszán kivájt és apróra vágott belsejét. megszórtam sok  oregánóval, rozmaringgal és kakukkfüvel.

ez maradék rizs lett a töltött krumpli lelke.

DSC05892

a közepes méretü krumplikat, amelyeknek már volt egy kicsit vastagabb héja, félbevágtam, olívaolajjal minden oldalát megkentem, sóztam és egy marék rozmaringgal és kakukkfüvel a sütöben 200 fokon kb. 30-40 perc alatt megsütöttem. óvatosan egy kiskanállal kivájtam a krumplikat (ez volt a legnehezebb müvelet), a krumpli belsejét egy villával összetörtem és a megmelegített rizshez adtam. ezt a  rizses-krumplis-tölteléket kanalaztam vissza a kivájt krumplifelekbe.    a tetejére még került paradicsom és egy kis reszelt parmezán. a tepsit visszatoltam 10 percre a sütöbe, hogy a sajt megolvadhasson.

0 valaki mondja meg/ komment: