vasárnap, július 05, 2009

2-féle babos csili (gyors variáció)

ez sem az a kimondottan könnyü nyári étel.  nagy elönye viszont, hogy mindenki szereti. kalóriaértékére jellemzö, hogy koradélután ebédelve simán kibírtuk este nyolcig, hogy semmit ne együnk.  pedig egy több kilóméteres tengerparti sétát  tettünk késö délutántól estig. 

na persze itt is volt extra-kívánság: a nagyobbik a vörösbabot nem szerette, így tettem bele zöldbabot (hogy azt aztán a kisebbik tologassa a tányér szélére – de így legalább igazságos volt)…

hozzávalók (4 személyre, jó egy harmada megmaradt holnapra): 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 ek olívaolaj, 50 dkg darált marhahús, 2 doboz konzerv-paradicsom  1 konzerv vörösbab, 1 konzerv kukorica, 2 maroknyi zöldbab (mélyhütött), só, bors, paprika, 2 darabka keserü csokoládé, petrezselyemzöld, tejföl (opcionálisan). 

a hagymát + fokhagymát az olívaolajon megfuttatom, hozzáadom és átsüöm a darálthúst, sózom, borsozom, paprikázom, majd hozzáadom a paradicsomot és a zöldbabot, együtt 10-15 percet fözöm. a legvégén kerül bele a keserü csokoládé (krémesebbé teszi a szószt), a vörösbab, a kukorica és a petrezselyem. ekkor már el is zárom a tüzet. rizzsel és egy kanálnyi tejföllel tálalom. (ha kettönknek készítettem volna és ha lett volna, került volna bele gy csipetnyi fahéj és igazán csípös csili-pehely is)

2 valaki mondja meg/ komment:

jusztis írta...

Nem látom a videót :(

Esetleg az egyharmadát ha megsütnéd ma leveles tésztában? És hozzá saláta? Most én is megkívántam (csak ne lenne 36 fok mellé).

murok marci írta...

kipróbáltam, én látom. talán a linux miatt??
sütni itt sajnos nem tudok - sütö híján. de az ötlet tetszik:-)