kedd, július 14, 2009

rántott mozzarella: a konyhai katrasztrófa

DSC08504amikor vasárnap délután hazaértünk fogalmam sem volt, mi lesz majd a vacsora. egy biztos volt: abból fözünk, ami van itthon.  van a konyhában egy receptes naptáram, amelyen hónapot kellett váltani. a júliusi képen ott mosolygott rám egész délután a rántottt mozzarella. gondoltam, milyen jó, még úgysem csináltam sosem, itt az ideje. köretnek egy kis rizst, spenótot és gombát (utóbbi kettö a mélyhütöböl került elö) készítettem. lehet, hogy jobb is lett volna, ha a sajtot ilyen böséges körítés mellé inkább el sem készítem. de elkészítettem. és újfenn megállapítottam, hogy nem tudok se panírozni, se olajban sütni. a sajt egy része még az olajban kifolyt, a másik része ráragadt a konyhai papírkendöre, amelyenek az olajat kellett volna felszívnia, nem a sajtot. mondjuk nem is tudom, mit vártam, utoljára tinikénnt sütöttem rántott sajtot, akkor is kifolyt:-(

tudja vagy legalább sejti valaki, mit rontottam el? lisztben, tojásban, zsemlemorzsában paníroztam, az olajat felforrósítottam….

lehet, hogy egy új konyhai gépre van szükségem:

tefal actifry

ez a fritöz egy kilogramm krumpliból készít sült krumplit csupán 1 evökanál olaj hozzáadásával. arra viszont nem találtam utalást, hogy panírozott ételeket is tud;-)

mr. R.-nek különben nagyon ízlett – igaz neki nem is voltak elvárásai, milyennek kellene lennie.

6 valaki mondja meg/ komment:

Chef Viki írta...

Dupla panírt a megátalkodott sajtokra! Liszt-tojás-zsemlemorzsa, majd vissza a tojásba, és újra zsemlemorzsa. Ez tutira egybetartja!

Azért látom, elfogyott így is :-)

Vica írta...

Szia! Én mostanában a liszt-tojás-liszt-tojás-zsemlemorzsa tényállást alkalmazom, mert kevésbé lesz vastag, mint a duplamorzsától és eléggé forró olaj kell hozzá. Vica

Unknown írta...

Szia itt találsz kipróbált TEFAL Actifry recepteket:

http://www.hoxa.hu/?p1=forum_tema&p2=24199

murok marci írta...

kedves viki + vica, köszönöm a tippeket, ki fogom próbálni a duplapanírt mindkét módon.

@mr. köszi neked is a tipped. olvasgattam a hozzászólásokat. eszembe jutott, hogy milyen régesrég ettem bundáskenyeret - és azt is lehetne benne készíteni, anélkül, hogy az egész lakás olajszagú lenne.... hajaj...

Makka írta...

Uhh, ilyen bundáskenyérsütő szag nélkül nekem is kéne, de azonnal!:))
Bátor vagy, én nagyon sok dolognak hajlandó vagyok nekiállni a konyhában, de a rántott sajtnak soha, még dupla panírral sem. Elég az olyan Katasztrófákat elviselni, amiket nem lehet előre látni, nem még a rántott sajtosat, ami szerintem borítékolható.:) Nekem mindenképp, mert nagyon félek a forró, köpködő olajtól, szóval én nem a legforróbb olajjal kezdem a rántott cuccokat egyébként sem.

Arwen írta...

én uuutálok olajban sütni, de a pasim meg imádja a rántott dolgokat.
sajtot vagy dupla (ha izgulok, tripla) panírral készítek, vagy fagyasztva panírozom és sütöm ki. vagy a kettő egyszerre. de én extra ügyetlen tudok lenni. :)