csütörtök, július 16, 2009

mindenütt jó, de legjobb otthon

ma este egy háromnapos kerékpártúráról érkeztünk haza. sok-sok kilómétert bicikliztünk az elba mentén nagyon szép nyári napsütésben. annyi szépet láttunk, olyan csodás környezetben voltunk, hogy  írnom is  kell  majd róla  egy fényképes beszámolót, miután véginéztem a képeket.

DSC09060lehet, hogy ez másoknak furcsán hangzik, én ilyenkor hazatérve mindig megállapítom, hogy milyen jó is itthon. szeretek  a megszokott falak között motoszkálni, külön jól esik a saját fürdökádban zuhanyozni (ahol nem kell vacakolni a hideg-meleg-vízzel, a zuhanyrózsa pedig oda zuhanyozza a vizet, ahova kell és még sok ilyen kis apróság)  és nagyon jól esik azt enni, amit szeretünk és ami igazán jól esik. ma este mondjuk nem volt nagy választásunk: a töltött padlizsán maradék rizse nem lett volna elég kettönknek. szerencsére volt még a hütöben egy padlizsán, 2 paradicsom, parmezán sajt és néhány krumpli. így ezekböl készült a vacsora:

DSC09053 a megcsutakolt krumplikat 1 cm-es karikákra vágtam és egy kiolívaolajozott tüzállótálba fektettem, megsóztam és meglocsoltam még egy kis olívaolajjal. 200 fokon sütöttem 30 percet. majd rákarikáztam a felvágott padlizsánt és további 30 percet sütöttem. az utolsó 15 percre betettem egy külön höállótálban a maradék rizst, amelyre paradicsomot és parmezánt tettem. míg megsült, elkészítettem a “hamis-tzatziki”-t: 1 dl joghurtot elkevertem 1 dl tejföllel és 1 ek medvehagymaolajjal (enyhén fokhagyma-ízt kölcsönözve), sóztam, borsoztam.

0 valaki mondja meg/ komment: