péntek, június 12, 2009

hátszín á la nokedli

   DSC04770

úgy látszik, ma nem csak én kívántam meg a hátszínt, alchri is írt  róla. pedig ma kora délután, miután kivételesen korábban végeztem a munkahelyen és kényelmes bevásárlókörútra indultam, még nem is olvastam róla.

ritkán szoktunk húst enni. ha mégis, akkor  néha-néha szeretek egy zaftos steak-et marcangolni. ezzel csak annyi baj szokott lenni, hogy nem igazán tudok húst sütni. egyszerüen nem szokott jól sikerülni. egyetlen kivétel a bárányfilé (itt és itt). szerintem ez is csak azért, mert viszonylag rendszeresen készítem, így nem szokott meglepetés érni. míg hátszínt max. egy évben egyszer szoktam csinálni, sajnos nem túl jól, ezért aztán el is megy töle a kedvem egy jó idöre. a mai végre kivételesen  igazán jól sikerült.

DSC04773

hozzávalók: 2 szép szelet hátszín á 180 g (ca. 3 cm vastag), ghee, medvehagyma-füszeres vaj, só, frissen örölt bors

egy serpenyöt felforrósítok, gheet teszek bele, majd a hátszínt 2-2 percig  sütöm (az elején maximum fokozaton, majd erös közepesen), alufóliába csomagolom és a 100 fokra elömelegített sütöben további 15 percig állni hagyom. így nagyon finom, omlós, médium  hátszín lesz az eredmény. ha valaki (jobban) átsülve szeretné, tovább kell a sütöben hagyni.  csak tálaláskor sóztam, borsoztam és tettem rá egy jó adag medvehagymás vajat.

köret: a nagyobb kockákra vágott újkrumplit 8 perc alatt megföztem, majd leöntöttem róla a vizet. rálöttyintettem két evökanál olíva olajat, egy evökanál balzsamecetet, sóztam, hozzáadtam egy maroknyi apróra vágott rukolát és néhány cikk paradicsomot. óvatosan összekevertem és lefedve állni hagytam kb. 10 percet.

0 valaki mondja meg/ komment: