péntek, május 15, 2009

karalábéfözelék

DSC02728 harmatosan friss karalábé mosolygott rám a sarki török zöldségesnél. gondoltam, ha csak magában rágcsálom el öket, akkor is viszem öket, annyira szépek voltak. még akkor nem tudván, mi lesz belölük. aztán itthon egy pillantás a hütöbe: tejföl mindig van, egy szójás fasírt ugyan nincs mindig, de most éppen volt – és vagy gyorsan fel kellett használnom, vagy…. így született meg a nagy ötlet és készítettem életemben elöször karalábéfözeléket.

a két karalábét meghámoztam és kockákra vágtam (ezen müvelet nem volt kivitelezhetö nassolás nélkül). majd feltettem sós vízben föni. félidöben beledobtam az apróra vágott karalábészárat/-levelet.  egy tejfölt  elkevertem egy evökanálnyi liszttel és a készre (értsd: roppanósra) fött karalábé levéböl apránként 10 evökanálnyi forró levet kevertem a lisztes tejfölhöz (így nem lesz csomós a fözelék), mielött a tejfölös-lisztes-karalábéleves keveréket a lábasba öntöttem. 2 percig lassú tüzön forraltam, kicsit kavargattam. frissen reszelt szerecsendióval, egy kevés frisssen örölt fehérborssal, egy pici sóval, petrezselyemmel ízesítettem. 

0 valaki mondja meg/ komment: