kedd, május 26, 2009

hétfötöl hazait: paradicsomos húsgombócok

DSC03419

ma volt a hét második munkanapja és egyben a második nap, amikor szerettem volna idöben végezni. sajnos se tegnap, se ma este nem jött össze. amikor fél hétkor kitámolyogtam az irodaépületböl (hirtelen nagyon meleg, fülledt lett a levegö, érezni lehetett, hogy nagy idöjárásváltozás történt és fog történni: a mai 29 fok helyett holnap csak 16 lesz)  halvány gözöm sem volt, mit is fogunk ma vacsorázni. hazafelé eldöntöttem, hogy gyorsan beugrom fodrászhoz, ekkortájt már nem kell sokat várni és már napok óta a meleg miatt az agyamra megy a hosszú sehogyse lógó hajam. mivel öt percet sem kellet várnom, negyed óra után meg már készen voltam, még be tudtam ugrani vásárolni a “hétfötöl hazai” címszó alatt. a kosaramban egy csomag darált bio-marhahús landolt (természetesen helyi), emlékeztetve erre a medvehagymás receptre. medvehagyma, tejszín, paradicsom és sonka a hütöben, paradicsompüré, só, bors, chili gyébként is mindig van otthon.

DSC03396

így már csak a köret hiányzott. a hütöben árválkodott két szál répa, a mélyhütöben pedig a helyet foglalt egy fél-fél csomag  kukorica és zöldborsó. rizibizi készült belölük – igaz a rizs nem éppen helyi élelmiszereink egyike *fejetvakar*… a rizst dupla mennyiségü forró vízbe tettem és a legalacsonyabb fokozaton 5 percet föztem, majd hozzátettem a zöldséget és 5 további perc után a kikapcsolt tüzhelyen állni hagytam. így a zöldségek roppanósak maradtak.

DSC03412

p.s.: szokás szerint túl sok rizst föztem. majd csak megtanulom valamikor, mennyi kell 2 emberre…. addig is megvan a másnapravalónk….

0 valaki mondja meg/ komment: