csütörtök, április 09, 2009

a medvehagyma és én

DSC01663

a medvehagyma azokhoz a növényekhez tartozik, amelyekröl gyerekkoromban még csak nem is hallottam. pedig azt mondják már akkoriban is létezett. én pedig biztos már akkor is szerettem volna, már csak a neve(m) miatt is. az elmúlt évek során hallottam ugyan itt-ott, hogy a medvehagyma valami fantasztikus dolog, de soha nem futottam vele össze tudatosan. igaz, a télen felfedeztem egy medvehagymás juhsajtot egy bioüzletben, amit aztán rendszeresen vásároltam is, mert tényleg megnyerte ízlésemet. ma végre eljött az elsö igazi medvehagymás étel napja: mivel egyrészt egy-emberes vacsorára készült, másrészt úugy rémlik, hallottam is, hogy nem kell a medvehagymás-recepteket nagyon cifrázni, eszembe jutott a törtkrumpli – anno pirított hagymával, kefírrel tálalva. gondoltam, a medvehagyma domináns íze így egészen jól érvényesülhet majd.

4 krumplit héjában megföztem. ezalatt egy fej apróra vágott vöröshagymát egy kis olivaolajon megpirítottam. a héjától megszabadított kruplikat leöntöttem egy deciliter forró tejjel,, a pirított hagymával, majd egy diónyi vajjal és egy krumplitörö (??) segítségével durván szétnyomkodtam. sóztam, szerecsendióztam – majd hozzáadtam egy maréknyi apróra vágott medvehagymát és a krumplitörövel szépen eldolgoztam. csak annyira, hogy ne legyen teljesen krumplipürés. kefír híján egy fél dl tejfölt kevertem el 1,5 dl joghurttal és azt ettem hozzá.

ez volt az elsö, de egészen bizonyosan  nem utolsó medvehagymás vacsorám.

0 valaki mondja meg/ komment: