hétfő, április 06, 2009

lime – avagy a zöldcitromos fagyi

DSC00788

még márciusban készítettem ezt a fagylaltot, mert azt hittem, hamarosam itt a tavasz. most már tényleg itt is van. a nap eelsö sugarai mellett erre utalnak megfázásos tüneteim: eddig még ugyan nem voltam allergiás, de lehet, hogy most az lettem? mindenesetre a hétvégén már az erkélyen napsütésben élvezhettük az év elsö igazi fagyiját. ha “csak” meglennék fázva, arra a zöld citrom c-vitaminja biztos nagyon jó:

20 dkg finom porcukor

3 dl tej

25 dkg mascarpone

40 dkg zöld citrom leve (kb.2,25 dl - nekem 6 db kellett hozzá)

1 bio-zöldcitrom reszelt héja

a tejet lassan felmelegítem és felolvasztom benne a cukrot, majd a keveréket teljesen lehütöm. a mascarponét egy tálban simára keverem, lassanként hozzáadagolva a kihült tejes szirupot. végezetül hozzáöntöm fokozatosan a zöld citormok kipréselt levét és a bio-zöldcitrom reszelt héját. fagylaltgépben elöírás szerint lehütöm, majd a mélyhütöbe teszem. fogyasztás elött kb. 20 perccel a hütöszekrényben hagyom picict megolvadni, hogy könnyebben adagolható legyen.

 DSC00782

0 valaki mondja meg/ komment: