vasárnap, január 25, 2009

XXII.VKF!!! mindent bele!

paradicsomos káposzta

(hús nélkül)

DSC01868

nagyon örültem zsuzsa kiírásának. egyrészt gyakran (és szívesen) készítek egytálételt. másrészt nagyon szeretem benne, hogy mindig éppen azt lehet bele tenni, ami éppen otthon van és nem kell nagyon készülödni, bevásárolni hozzá. mivel az egytálételeket mindig "fejböl" fözöm, így soha nem készül kétszer ugyanaz. ez alól talán csak egyetlen kivétel van: a paradicsomos káposzta, amelynek elkészítése annyira egyszerü és olyan kevés minden kell hozzá, hogy sikerül mindig ugyanolyan finomra csinálnom.

hozzávalók 4 személy részére:

DSC01855

1 nagy fej hagyma

4 ek olaj

1 fej fehérkáposzta

20 dkg gersli (árpagyöngy)

1/2 tubus sürített paradicsom (vagy két kicsi konzerv)

só, köménymag, babérlevél, bors, ízlés szerint csípös paprika, petrezselyem

az apróra vágott hagymát az olajon üvegesre párolom, hozzáadom a csíkokra vágott fehérkáposztát, felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje, hozzáadom az árpagyönygöt, paradicsompürét, a sót, köménymagot, babérlevelet (ízlés szerint csípös paprikát) és kb. egy óra alatt puhára fözöm. néha megkeverem és ha szükséges öntök még hozzá egy kevés vizet, ha szükséges kicsit "utána sózom". tálaláskor friss borsot tekerek rá és meghintem egy kevés petrezselyemmel.

én nagyon szeretem csak úgy magában, akár hidegen is képes vagyok "rájárni". ha férfi is eszik belöle, lehet tenni rá egy szelet sült húst, vagdalthúst;-) az én párom nagyon örült a vegetáriánus változatnak (tofus tönkölybúzás szelet):

DSC01875

0 valaki mondja meg/ komment: