kedd, január 27, 2009

cékla-saláta

valamelyik gasztroblogon láttam egy céklás saláta- receptet. napokig járt a fejemben, de mire odajutottam, hogy elkészítsem, nem emlékeztem rá, kinél láttam és pontosan mi is volt benne. annyit tudtam, hogy cékla, alma, dió és balzsamecet tutira volt a hozzávalók között.

én így készítettem:

1 fött cékla

1 közepes alma

1 marék pirított dió

az öntethez:

2 ek balzsamecet

3 ek szölöolaj

1 tk fügemustár

1 tk méz

só, bors, örölt chili, örölt gyömbér

DSC01890

a céklát és az almát felkockázom. az öntethez való egy csavaros (lekváros)üvegben alaposan összerázom, majd a céklás almához adom. jól átkeverem, hogy mindenhova jusson a az öntetböl és legalább egy órára a hütöbe teszem, hogy az ízek összeérjenek. tálaláskor megszórom a pirított dióval és egy szelet csíkokra vágott marhasonkával (ami ugyan nagyon finom volt, de a saláta nélküle is kiváló lesz).

DSC01894

annyira finom, hogy én már többször készítettem a munkahelyre is - jól bírja a "szállítást" a bicikli csomagtartójában is.

0 valaki mondja meg/ komment: