kedd, június 23, 2009

panna cotta

ez a legeslegelsö panna cotta-kísérletem. eddig azt hittem, hogy ez valami ördöngösség. mostantól tudom, hogy nem az és mivel a lehetöségek száma egyenlö a végtelennel, sokat fogok még kísérletezni vele. én a light-os variáció mellett döntöttem (fele tejszín – fele tej). akinek a kalória nem számít, készítheti csak tejszínböl.

hozzávalók 2 személy részére:

1,2 dl tejszín

1,2 dl tej

1/2 vanília rúd

20 g cukor

2-3 zselatin-levél

a tejszínt + a tejet a cukorral és vaníliával 10 percig kis lángon föztem (a legnehezbb az egészben figyelni, hogy ne fusson ki a tej), majd kicsit lehütöttem és hozzákevertem a hidegvízbe elözöleg beáztatott és kinyomkodott zselatint. ezután hideg vízzel kiöblített kis tálacskákba töltöttem és betettem a hütöbe legalább hat órára.

tálaláskor 10 másodpercre forró vízbe mártottam a tálkákat (szélüket elötte egy késsel meglazítva) és a panna cotta-t a desszertes tányérra borítottam. a világ legegyszerübb eperszószával tálaltam: 12 epret egy pici mézzel összeturmixoltam és a 14 fokos hidegre való tekintettel egyszer felföztem(melegben a fözés elmaradhat).

0 valaki mondja meg/ komment: