szombat, március 28, 2009

FDH!!!

csütörtökön este a szokásos kérdés elött álltam: mit vacsorázzunk? a hütöben ezeket találtam:

DSC01020

plusz egy kis fött rizs, amelyet ideje volt hasznosítani, ha még meg szerettük volna enni. nem a szokásos kombináció, de biztos lehet belööle valami jót összehozni, csak akarni kell. a hütö legmélyén még akadt egy kis darab húsos szalonna. kisütötte, hozzáadtam két felkarikázott újhagymás répát, kicsit megpároltam, majd beletettem a kocákra vágott csicsókát és rózsáira szedett karfiolt, sóztam, borsoztam, végül chilivel ízesítettem, majd hozzáadtam a fött rizst, óvatosan átkevertem, fedö alatt még 5 percig hagytam kicsit “lesülni”, hogy kapjon egy kis színt, majd lekapcsoltam a tüzhelyet és pár percet állni hagytam.

DSC01030

ezalatt meghámoztam az uborkát, egy kiskanállal kivette magos, kicsit vizes részét. a maradékot lereszeltem és egy nagy evökanál pesztóval kevertem össze. a sült rizses zöldséget tálaláskor megszórtam lucernacsírával és snidlinggel.

DSC01034

mialatt készítettem jutott eszembe, hogy ez olyan igazi maradékokból készült vacsora. valószínüles sosem jutott volna eszembe a hozzávalókat külön ilyen módon kombinálni, és mégis milyen finom lett! amolyan “FÖZZ, DE a HÜTÖBÖL!!!” mintára, amelynek a rövidítése FDH lehetne. ez a 3 betü egyébként németországban közismert, mint az egyik legkönnyebbeen gyakorolható diéta rövidítése: “Friss die Hälfte!!!” (= szabad fordításban: “zabáld a felét!”). ha mindig mindenböl csak feleannyit eszünk, mint egyébként, automatikusan feleztük az elfogyasztott kalóriamennyiséget:-)

0 valaki mondja meg/ komment: