vasárnap, március 22, 2009

csilis bab

DSC00977

a mai vacsoránk ízlésvilágában kicsit hasonlított a tegnapi ebédhez, de már egész héteen készültem rá lelkileg, miután esztertöl megkaptam a hét elején a receptet. különösen a csokoládéra voltam kíváncsi. mit mondjak hozzá? nekem nagyon bejött. olyan kellemesen krémes állagú lett töle a csili:


40 dkg darált hús
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 babkonzerv

1 kukoricakonzerv
1 paradicsomkonzerv (hámozott egész paradicsom)

2 csípös csilipaprika
örölt pirospaprika, római kömény, 2 babérlevél, 2 cikk keserü-csokoládé, fahéj, só, bors, petrezselyem, tejföl


kevés olajon megfonnyasztom a hagymát, ráteszem a húst, és addig pirítom, amíg fehér nem lesz. akkor ráteszem az apróra vágott fokhagymát, megszórom fűszerpaprikával és római köménnyel, rádobom a bevagdosott csilipaprikát (így ha túl csípös kezdene lenni, gyorsan és könnyen el tudom távolítani). ráöntöm a paradicsomot, egy kevés vizet, sózom, borsozom (ízlés szerint a paradicsomokat egy fakanállal szét lehet nyomkodni), beleteszem a babérlevelet, egy késhegynyi fahéjat és egy kis darab keserücsokoládét. 30 percig lassú tüzön lefedetten fözöm. végül ráteszem a lecsepegtetett babot és a kukoricát és elzárom a tüzet alatta (hogy ne föjjön szét a kukorica és a bab). ha szükséges, utánasózom és/ vagy adok hozzá apróra vágott csípös paprikát. egy kevés tejföllel és frissen vágott petrezselyemmel tálalom (ezutóbbi nem feltétlenül szükséges, de nekem pont volt itthon néhány sürgösen felhasználandó szál az ablakban).

0 valaki mondja meg/ komment: