vasárnap, január 18, 2009

csokitorta amerettivel

ez egy igazán jó "maradékfeldolgozó" és sütésnélküli csokoládés torta. szigorúan csak csokifüggöknek, akiknek mindig  van egy rakás jó minöségü keserücsokoládéjuk á konyhaszekrény legmélyén - ki tudja mikor lehet rá szükség alapon.

DSC01839 

hozzávalók (egy 24 cm-es tortaformához)

"tészta"

10 dkg babapiskóta

10 dkg amaretti (=olasz mandulás keksz)

7,5 dkg olvasztott vaj

töltelék

45 dkg keserü csokoládé (min. 60%-os)

6 dl tejszín

5 cl amaretto

(ha gyerekek is esznek belöle keserümandulaaroma)

díszítéshez

kakaópor (cukor nélküli, ún. holland)

kevés porcukor

1 dl tejszín (én tejhabbal helyettesítettem)

6 amaretti

a babapiskótát és az amerettit egy zacskóba tesszük és sodrófával apróra törjük.  a kapott morzsalékot a felolvasztott vajjal alaposan összekeverjük és a sütöpapírral kibélelt tortafromába simítjuk.

a csokoládét felaprítjuk és vízfürdö felett megolvasztjuk. a tejszínt felverjük, hozzáadjuk az amarettot és óvatosan belekeverjük a felolvasztott csokoládét. a krémet rátesszük a tésztára, elsimítjuk és legalább 4 órára (meg jobb egész éjszakára) a hütöbe tesszük.

tálaláskor meghintjük a kakaóporral és porcukorral, a felvert tejszínhabbal és egy-egy félbevágott amarettivel díszítjük. én a tejszín helyett (nehogy már annyi kalória legyen benne! - felkiáltással) tejhabbal díszítettem.

én ugyan a receptet olvasván rögtön gondoltam, hogy nagyon tartalmas (értsd: nem diétás) lesz, de hogy ennyire! amilyen egyszerü, annyira finom, kellö nagy étvágyú közönség/ vendégsereg  hiányában legközelebb a receptet "negyedelni" fogom és egy mini-tortaformában készítem.

DSC01838

0 valaki mondja meg/ komment: