hétfő, március 30, 2009

saláta-szezon

DSC00056

az elmúlt napokban rátaláltam néhány nagyon izgalmas és tartalmas vega-gasztro-oldalra. volt egy idöszak az életemben, amikor én is sokat olvastam az egészséges életmódról, táplálkozásról. akkoriban én is arra a mgegyözödésre jutottam, hogy az egyetlen igazán egészséges táplálék  fözés nélkül készül. egy darabig próbáltam salátákon, zöldségen és gyümölcsön élni. mindent úgy fogyasztottam, ahogyan azt a “természet adta” –több hónapon át  nem ettem se kenyeret, se bármilyen módon megváltoztatott (fözött, sütött, füszerezett – a szó hagyományos értelmében) ételeket. legnagyobb meglepetésemre tényleg azt tapasztaltam, hogy  lehet így is táplálkozni. ehhez viszont mindenképpen szükséges, hogy megfelelö ismeretanyaggal rendelkezzünk szervezetünk müködését és tápanyagigényét illetöen (vitaminok, enzimek, ásványi anyagok stb.).

aztán az életem úgy alakult, hogy visszatértem a hagyományos táplálkozáshoz. igaz azóta sokkal tudatosabban eszem, és igyekszem annyi salátát és gyümölcsöt fogyasztani, amennyit csak be tudok építeni a mindennapjaimba. nyáron nem is esik ez nehezemre, télen azonban  mindig kileng a mérleg a fött (=feldolgozott) ételek felé. talán azért is, mert olyankor jobban esik este egy tál meleg étel, mint egy saláta – akármennyivel egészségesebb is. úgy tünik, lassan vége a télnek, mert egyre inkánbb kívánom a friss salátákat, zöldségeket. ennek jegyében elkészítettem ma este holnapi “munkahelyi salátámat” és már nagyon várom, hogy nekiessek:

DSC00064

1 fél fej tölgylevelü saláta

1 kis édeskömény

4 champignon

1 paradicsom

6 szem zöld olivabogyó

1 ek kapribogyó

a munkahelyemen van a szekrényemben egy üveg finom olivaolaj, egy balzsamecet, só + bors. mindez elég is lesz ahhoz, hogy megvadítsam az ebédre szánt salátámat.

0 valaki mondja meg/ komment: